26 Julai 2012

26/7/2012 ---- >Penat . :/

Assalammualaikum ~
Hai joyah joyi semuaa ! Ngeee ~
Okay , post yg agak normal bg kehidupan manusia mcm aku . Cehh .
Act , aku nak story apa yg jadi kat aku sepanjang hari ni .
Nak tau ? Taknak ? Tak kira ! Nak citer jugak . :p
Macam niyy citer dia ~
Pepagi aku sampai sekolah , *pandang sekeliling .
Tak ramai lg , terus pegi kat barisan f6 and duduk . *termenung
Aja datang , pungpangpungpang bersembang . Kih3 .. *sengal
_____Perhimpunan_____
Lepas tu aku pun melangkah la keluar dr barisan , dah mcm askar ni .
Mata dok melilau cari cikgu ensem . Hahaha..
Ternampak pulak cikgu dolah , "haii cikguu" .
Cikgu balas dgn lambaian tgn . *gelak
Terus melangkah menuju ke kelas , sampai bangunan , pandang tangga yg pertama . Kunci la pulak , malas betui nk menapak jejauh . -.-'
________________
Kelas MUET bermula .
Teacher Santha bg paper LISTENING , dibukakannya cd ape ntahh . *mendengar , stress sbb laju sgt , pening , menguap , duduk tegak , jawab soalan , pangkah jwpn sbb salah (ngeng) .
Lepas tu dok sembang dgn teacher *boring .
____________
Kelas SEJARAH pulak .
Masuk2 je dah menguap , lagi teruk . Hahaha ..
Blablabla , cikgu bagi nota .
Aku salin , kepala dah lentok atas meja . Taktau la asal mengantuk sgt .
Kelas pun TAAAAMMMMAAATTTT !
Lepas rehat kelas BM pulak , nie lg laa sakai .
Penat nk tulis cikgu cakap apa , semuanya gara2 LCD rosak !
Haihh , mencabar betul laa .
Nasib baik mood cikgu okay .
Waktu akhir , PENGAJIAN AM .
Hmm , ni la laa hampeh takde buat ape2 .
Nasib baik la aku ada keje nak kena settle .
Aku pun dapat rasa yg aku tak banyak cakap hari ni *puasa . Hahaha..
Lepas dah habis kelas , aku pun keluar kelas .
Niat hati nk pegi hantaq buku rekod disiplin .
Pastu , nmpk ramai upper f6 kat luar kelas .
Adoii , mcm mana ni . Segan lak aku .
Last2 aku jalan je , duno sudahh .
Dah settle semua , pegilah surau .
Solat , pastu duduk dlm kumpulan . 
Tadarus Al-Quran bermula .
Nak tau tak ? 
Aku excited sangat bila dapat tau yg cikgu nak buat tadarus Al-Quran beramai2 nie tau .
Aku suka tadarus sebenarnya . Betul . Percayalah . :)
Lepas dah habis tu semua , aku ngan nenem pegilah pondok guard nk call ibu .
Tetiba mak guard tu ckp , PUBLIC ROSAK .
Geram betul aku time tu . Dahlah penat , takde laa aku larat nak naik bukit stham , nk melangkag ke kantin semata2 nak call .
Nasib baik laa dk eka bwk fown .
Last2 aku tumpang dak arip ( pak ipin telo ) hahaha .
Balik je , fuhhh !
Terus tidur .
Itulah cerita dia , dan kesimpulan dia , aku tak tolong pun kat dapur utk hari ni . 
Penat punya pasal .
Ape yg penat pun aku taktau .
Panas kot ? Takpe laa , ape2 pun ..
Puasa hari ni best lagi mencabar . Alhamdulillah aku dapat harung sampai maghrib . 
Btw , hari ni dah masuk 7 hari kita berpuasa . 
Sekejap jee kan ?
Oke la , out dulu .
Selamat berpuasa . :)
Assalammualaikum .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan